O kursie
„2D Grafika do Gier” to kurs dla każdego, kto marzy o zdobyciu nowego zawodu i znalezieniu wymarzonej pracy przy tworzeniu gier 2D. W trakcie kursu poznasz wszystkie etapy tworzenia grafiki do gier zgodnie z wymogami firm gamingowych na przykładzie gatunków: runner, platformer, city builder, match 3. Dzięki temu zdobędziesz umiejętności i techniki niezbędne do tworzenia grafiki dla niemal każdego istniejącego gatunku gier 2D.
Będziesz pracować z szybkimi szkicami, stylem casual, izometrią, kompozycją, światłem, tonem i ogólną stylizacją. Poznasz także oprogramowanie 3D, które pomoże Ci przyspieszyć pracę, zoptymalizować dobór kątów, budowanie światłocienia i perspektywy.
Program kursu
-
Język kursu: Polski
-
Wymagane umiejętności: Podstawy rysunku, w tym cyfrowego
-
Tablet graficzny i Adobe Photoshop
Kurs 2D Grafika do Gier to:
-
Umiejętności, pozwalające tworzyć grafikę do niemalże każdego gatunku gier 2D
-
Profesjonalne metody uproszczenia i przyspieszenia pracy
-
Zdobycie nowego zawodu lub hobby
-
Praktyczne zadania do każdego wykładu
-
Znajomość zaawansowanych technik
-
Gotowy projekt grafiki do własnej gry od A do Z
Dla kogo jest ten kurs?
Mentor
Artem Husak
Witajcie przyjaciele, mam na imię Artem!
Zgromadziłem „trochę” doświadczenia i chcę się nim z Wami podzielić, bo jestem w branży (aż strach sobie wyobrazić) od 17 lat, a nawet więcej: rysuję grafikę do gier, robię rzeźbę cyfrową, robię 3D modelowanie i grafiki koncepcyjne. I oczywiście stale utrzymuję dobrą formę, dalej pracując jako kierownik i dyrektor artystyczny. Współpracowałem z Devoted Studios.
Ale moje doświadczenie to nie tylko praca. Studiowałem w Instytucie Kultury i Sztuki, więc podzielę się też twórczymi studenckimi niuansami.
Ponadto nie tylko uczę od ponad 10 lat, ale jestem także autorem wielu podręczników i kursów ArtCraft.
Do zobaczenia na kursie!
Przykład wykładu
Prace studentów
Dlaczego warto wybrać ArtCraft?
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest wykonanie co najmniej 75% zadań.
Z kolei dyplom wymaga dodatkowo wykonania pracy finałowej.
Program kursu
-
W drugim module będziemy poznawać schematy kolorystyczne podczas pracy nad ikonkami, uczyć się ich szkicować i posługiwać się narzędziami wektorowymi. Poznamy także metody szybkiej koloryzacji.
● narzędzia i techniki tworzenia elementów gier;
● koloryzacja obrazu czarno-białego;
● harmonia kolorów w projekcie gry;
● kompozycja;
● kompilacja i finalizacja układu do prezentacji.
Zadanie domowe. Pracujemy nad tonowaniem i koloryzacją elementów gry, wykorzystując metody i techniki omówione na wykładzie. Biorąc pod uwagę wprowadzone zmiany, maksymalnie jakościowo tworzymy układ. -
W trakcie trzeciego modułu zapoznamy się z koncepcją izometrii gry: tworzymy komórki siatki izometrycznej, obiekty. Ćwiczymy konstruowanie skomplikowanych form, sposoby wskazywania kierunku obiektów.
● podstawy pracy z izometrią gry;
● narzędzia wykorzystywane do edytowania wyrazistości i artyzmu w izometrii;
● zasady organizacji elementów na rysunkach izometrycznych;
● stosowane techniki i triki.
Zadanie domowe. Tworzymy mapę przejścia poziomów w izometrii do własnej gry, wykonaną liniami. -
W czwartym module poznamy fizykę światła, dowiemy się jak powstaje cień i jaka jest różnica między Ambient Occlusion a oświetleniem globalnym.
● praca z objętością i światłem;
● narzędzia do koloryzacji;
● praca z podstawowymi materiałami;
● dalsze budowanie mapy poziomów.
Zadanie domowe. Rysujemy, maksymalnie jakościowo, co najmniej jeden element gry w izometrii, który będzie charakteryzować się co najmniej 3 różnymi rodzajami materiałów. -
W piątym module zapoznamy się z tworzeniem bohaterów, NPC, stylizacją i sylwetkami. A także będziemy analizować emocje, pozy i cechy charakterystyczne bohaterów.
● podstawy projektowania postaci do gier mobilnych;
● praca ze szkicami;
● korzystanie z pokazanych wcześniej technik podczas pracy z NPC;
● stworzenie dodatkowych wariantów bohatera.
Zadanie domowe. Dodajmy do naszej gry NPC — stylizowaną postać mentora, która będzie się pojawiać w rogu ekranu i opowiadać o czymś podczas gry. -
W szóstym module będziemy rozmawiać o Splash screen i sposobach optymalizacji procesu za pomocą oprogramowania 3D. Zapoznamy się z ZBrushem, KeyShotem i sposobem dopracowania wizualizacji sceny w Photoshopie.
● krótko o koncepcji i zadaniach Splash screen;
● zasady pracy z kompozycją kadru;
● wykorzystanie 3D podczas pracy z trudną kompozycją;
● overpaint i niezbędne narzędzia.
Zadanie domowe. Eksperymentujemy z połączeniem 2D+3D: tworzymy kompozycję Splash Screen.
-
Analizujemy etapy pracy finałowej: jak zebrać elementy, skomponować, strukturyzować, przedstawić i dodać do portfolio.
● praca nad projektem finałowym;
● porady i instrukcje dla początkujących twórców gier.
Zadanie domowe. Weryfikujemy cały materiał kursu, wprowadzamy poprawki i uzupełniamy brakujące elementy, aby zapewnić wysokiej jakości prezentację projektu.
Co nas wyróżnia?
-
Nasze kursy NIE SĄ tutorialami, gdzie wszyscy rysują to samo i mają jednakowe prace. My stawiamy na różnorodność przykładów oraz praktycznych zadań. Takie podejście umożliwia swobodną realizację Twoich własnych pomysłów. Dzięki temu w przyszłości poradzisz sobie z przeróżnymi zachciankami klienta, a Twoje portfolio będzie zawierało unikatowe prace, co wyróżni go na tle jednakowych prac artystów, którzy uczyli się z tutoriali.
-
Jesteśmy pewni, że kurs Ci się spodoba, ale w razie czego możesz poprosić o zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni po zakupie.
-
Nieograniczony w czasie dostęp do platformy edukacyjnej i posiadanych kursów. Przeglądaj wykłady ponownie i odświeżaj wiedzę kiedy tylko chcesz!
FreeToStart
3 kroki do możliwości spróbować bezpłatnie
-
01 Zacznij za darmo
-
Krok 2
Sprawdź email, zaloguj się na platformie edukacyjnej, wybierz kurs i zacznij FreeToStart.
02 Wybierz kurs -
Krok 3
Po aktywacji FreeToStart uzyskasz bezpłatny dostęp do pierwszego modułu. Obejrzawszy wykład i wykonawszy zadania otrzymasz również bezpłatny feedback. W ten sposób przetestujesz każdy kurs, sprawdzisz który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom oraz zapoznasz się z platformą.
03 Oglądaj lekcje, wykonuj zadania, otrzymuj feedback
FAQ
-
To zależy. Mamy kursy dostosowane do różnego poziomu doświadczenia. Zarówno dla początkujących, chcących nauczyć się od zera, jak i dla osób z doświadczeniem, chcących podnieść swoje kwalifikacje. Nasi menedżerowie pomogą w wyborze odpowiedniego kursu.
-
Tak! Pod warunkiem wykonania 65% prac domowych otrzymasz certyfikat ukończenia kursu, a za wykonanie 90% i więcej – certyfikat z wyróżnieniem.
-
Nasze kursy udostępniamy na zawsze.
-
Najlepszym sposobem, by to zrozumieć jest spróbować. Pomoże Ci w tym nasz format FreeToStart. Zapoznaj się z programem, wykonaj zadanie domowe i otrzymaj feedback bezpłatnie. Możesz również skorzystać z indywidualnej konsultacji, podczas której dobierzemy Ci odpowiedni kierunek, zapoznamy Cię z jego specyfiką, programem oraz perspektywami.
-
Możesz zarejestrować się na platformie i obejrzeć pierwszy moduł za darmo. Jeśli wykonasz zadanie domowe i prześlesz je do sprawdzenia – otrzymasz pierwszy bezpłatny feedback.
-
Po przesłaniu zadania do sprawdzenia trzeba będzie poczekać na jego opracowanie, maksymalnie 10 dni. Feedback będzie wysłany w formie tekstowej, ze zrzutami, na których będzie można zobaczyć poprawki.
-
Możesz uczyć się w dogodnym dla Ciebie tempie i dostosować naukę do swojego harmonogramu. Jednak, by lepiej i szybciej przyswajać wiedzę zalecamy uczyć się codziennie przez 1-2 godziny.
-
W 2D ważna jest ilość pamięci RAM: do wygodnej pracy z płótnem standardowych wymiarów (1920x1080) potrzebne są co najmniej 8 GB RAM. Większe projekty wymagają więcej pamięci, dlatego zalecamy zaopatrzyć się w 16 GB pamięci RAM.
Należy również zwrócić uwagę na procesor i kartę graficzną. Wśród procesorów odpowiednie będą Intel Core i5 lub i7 zaczynając od piątej generacji, i wyższe (oznaczone cyfrą 5 lub większą) o częstotliwości co najmniej 2,4 GHz.
Odpowiednie karty graficzne do pracy w 2D to przede wszystkim karty Nvidia, modele od 1050, 1060 i 1080 (im wyższa liczba, tym mocniejsza jest karta). Karta graficzna ma też własną pamięć i powinna jej mieć co najmniej 2 GB.
Wśród kart graficznych do laptopów odpowiednia będzie również Nvidia MX150, która jest specjalnie zaprojektowana do pracy w laptopach.
-
Wcale nie! Swoją drogę w rysowaniu możesz zacząć od razu od rysowania w środowisku cyfrowym.
-
Tak, ponieważ to właśnie tablet umożliwia rysowanie w środowisku cyfrowym. Może to być tablet graficzny lub iPad z Apple Pencil.
-
Do rysowania cyfrowego najlepiej nadaje się klasyczny tablet graficzny bez ekranu, który podłącza się do komputera/laptopa. Działa on podobnie do myszy komputerowej, ale zamiast myszy trzymasz w ręce rysik, a powierzchnia tabletu pełni funkcję podkładki. Przy czym obraz wyświetla się na monitorze komputera/laptopa. Istnieją także tablety z ekranami, które również podłączają się do komputera/laptopa, ale jako dodatkowy monitor z funkcją rysowania. Są one znacznie droższe i różnią się jedynie tym, na którym ekranie widzisz obraz.
Najważniejszą cechą tabletu jest ilość poziomów nacisku, ponieważ wpływa to na proces rysowania. Powinna wynosić co najmniej 4000, co wystarcza zarówno do rozwoju amatorskiego, jak i profesjonalnego. Pozostałe cechy wpływają jedynie na cenę i komfort użytkowania, np. możliwość podłączenia przez Bluetooth zamiast kabla czy ilość przycisków do skrótów klawiszowych.
Dostępne są również różne rozmiary tabletów, ale każdy rozmiar proporcjonalnie dostosowuje się do przekątnej monitora. Dodatkowo, podczas rysowania wykorzystuje się głównie centralną część powierzchni tabletu, co dobrze widać na używanych modelach. Tak więc, większy rozmiar tabletu wpływa tylko na cenę, są one droższe.
Obecnie najbardziej popularnymi markami tabletów są Wacom, Huion i XP Pen.
-
Tak. Programy naszych kursów zostały stworzone przez praktykujących CG specjalistów, którzy mają wieloletnie doświadczenie, dzięki czemu nasze kursy dostarczają dokładnie tę wiedzę, której oczekuje pracodawca.
Poza tym kursy są praktyczne, co pozwoli Ci stworzyć odpowiedniej jakości prace do swojego portfolio i w oczekiwanej przez pracodawcę postaci.
Warto jednak pamiętać, że przyswajanie wiedzy zależy również od Ciebie. Każdy rezultat wymaga odpowiedniej ilości czasu, motywacji i zaangażowania.
Weź też pod uwagę, że poszukiwanie pracy w branży CG jest takie samo, jak w innych branżach. Oznacza to, że nawet posiadając odpowiednią wiedzę, portfolio i certyfikat, decydujące mogą być zupełnie inne czynniki. Na przykład, mimo wszystko mogą Cię poprosić o wykonanie zadania testowego. Swoją drogą na rozmowach kwalifikacyjnych często zwraca się uwagę na tzw. umiejętności miękkie, czyli sposób wypowiadania się, umiejętność formułowania myśli, umiejętność słuchania ze zrozumieniem, unikania konfliktów, pracy zespołowej czy też kulturę osobistą.
Podsumowując, z naszej strony zapewniamy wiedzę, która pomoże Ci znaleźć pracę w branży CG, ale czy uda Ci się ją rzeczywiście znaleźć zależy też od Ciebie i nawet czynników zewnętrznych.
-
Kurs odbywa się na naszej platformie edukacyjnej, na której będziesz mieć własne konto. Jest to strona, która otwiera się w przeglądarce. Żeby zalogować się na swoje konto należy wpisać email, który jest Twoim loginem i hasło.
-
Zazwyczaj takie pytanie pojawia się, kiedy kupujesz coś w ciemno.
Natomiast u nas będziesz na pewno wiedzieć, co kupujesz, ponieważ możesz bezpłatnie zapoznać się z pierwszym modułem kursu i otrzymać bezpłatny feedback na pierwsze zadanie. Dzięki temu dobrze poznasz platformę, poziom zaawansowania kursu, jakość nagrań, programu, feedbacku oraz naszego podejścia do sposobu przekazywania wiedzy.
Mimo to rozumiemy, że mogą zajść jakieś zmiany, wystąpić siła wyższa i tp, dlatego możesz zwrócić całą zapłaconą kwotę w ciągu 14 dni po zakupie.