O kursie
Razem z doświadczonym mentorem, Bryantem Koshu, nauczysz się generować i krok po kroku realizować swoje pomysły, zagłębiając się w podstawy rysunku w środowisku cyfrowym, za pomocą tabletu i narzędzi Photoshop/Procreate.
Zdobyte umiejętności i wiedza otworzą Ci drogę do różnych specjalizacji w zawodzie 2D Artist: grafika do gier, concept art, ilustracje, projektowanie postaci, otoczenia i tp.
Ponad 10 000 studentów sukcesywnie ukończyło naukę, ucząc się według naszej metody. Dołącz i Ty! Ucz się na kursie wysokiej jakości w języku polskim!
Program kursu
-
Język kursu: Polski
-
Wymagane umiejętności: Brak
-
Tablet graficzny i Adobe Photoshop lub Apple iPad z Apple Pencil i Procreate
Kurs Digital Drawing to:
-
Niezbędne podstawy rysunku na tablecie
-
Znajomość odpowiednich programów
-
Pierwsze kroki na drodze do nowego zawodu lub hobby
-
Praktyczne zadaniado każdego wykładu
-
Profesjonalne feedbacki
-
Certyfikat lub Dyplom
Dla kogo jest ten kurs?
Mentor
Bryant Koshu
Cześć, pracuję jako Concept Artist w branży gier już od ponad 10 lat. Tworzyłem koncepcje zabawek dla światowych marek takich jak Mattel, Hasbro i Spin Master, a także postacie do gry Dragon Collection i środowiska do gier AAA oraz VR.
Opracowałem też szereg koncepcji postaci i zasobów do gry The Walking Dead: Saints & Sinners. Z przyjemnością nauczę Cię podstaw cyfrowego rysunku i podzielę się swoim doświadczeniem!
Przykład wykładu
Prace studentów
Dlaczego warto wybrać ArtCraft?
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest wykonanie co najmniej 75% zadań.
Z kolei dyplom wymaga dodatkowo wykonania pracy finałowej.
Program kursu
-
W drugim module poznasz właściwości linii, zasady stosowane w Disney i od razu je przećwiczysz. Nauczysz się oddawać formę i kompozycję za pomocą hierarchii linii.
● praca z dynamicznymi liniami i kreskami;
● właściwości obiektów, oddawanie formy i faktury materiału poprzez linię;
● zależność linii od oświetlenia, podkreślanie linią światła i cienia;
● rysowanie obiektów na płaszczyźnie, masa obiektu, przestrzeganie fizycznie poprawnych parametrów;
● podkreślanie kontrastu linią, rysowanie odblasków, kątów załamania, odbić i zgięć;
● oddawanie tekstury obiektu, rysowanie powtarzających się elementów;
● głębia linii, użycie linii do określenia odległości obiektów od widza;
● omówienie odpowiednich do pracy z linią narzędzi Photoshop i Procreate.
Zadanie domowe. Rysujemy latającą wyspę za pomocą linii i płaskich cieni oraz jeszcze dwa obiekty, stosując wiedzę o linii zdobytą w module. -
W trzecim module analizujemy pojęcie normalnej, powierzchni, faktury, przekroju i płaszczyzny. Pracujemy z kreskami w fakturze, uwzględniamy topologię.
● forma obiektu;
● przekroje obiektów, prostych i złożonych form;
● oddawanie form z wykorzystaniem właściwości linii;
● określenie normalnych na powierzchni obiektów, podstawowa płaszczyzna;
● przekrój obiektów zgodnie z wyznaczonymi normalnymi;
● wycinanie i łączenie części różnych obiektów, cięcia, przekroje płaszczyzn i wyciągnięte formy;
● zasady odzwierciedlania dynamicznych linii powierzchni obiektu.
Zadanie domowe. Rysujemy liniami warzywa i owoce, zaznaczamy ich topologię, a także „kroimy” je pionowo, poziomo, na kawałki. Pracujemy z reliefami i fakturami według referencji. -
W czwartym module pracujemy z naturą i strukturą światła oraz z cieniem na obiektach. Uczymy się budować proste i złożone cienie, zapoznajemy się z koncepcją ogólnego oświetlenia dla wszystkich obiektów na rysunku.
● Struktura światła i cienia na obiektach. Główne i wyróżniające się cechy światłocienia;
● Światło rozproszone i skierowane;
● Budowanie prostych i złożonych cieni metodą promienia;
● Budowanie prawidłowych cieni od złożonego obiektu, ćwiczenie umiejętności rysowania nieprawdziwych cieni;
● Ogólne oświetlenie dla wszystkich obiektów.
Zadanie domowe. Rysujemy 3 kulki z odblaskami, własnym cieniem i refleksami. Wybieramy dwa obiekty i pracujemy z tonem, światłem, cieniem. Rysujemy sześcian i budujemy cień tak, jak pokazano w wykładzie. -
W piątym module poznajemy podstawy koloru: perspektywa powietrzna, ton i faktura, Koło barw Ittena. Pracujemy z kontrastem i uczymy się podkreślać kolorem nastrój rysunku.
● kolor i światło w pracach cyfrowego artysty, parametry fizyczne i cyfrowe;
● koło barw Ittena, mieszanie i rozdzielanie kolorów;
● podstawowe metody pracy z kolorem;
● wykorzystanie kontrastów, jasności, nasycenia;
● ciepłe i zimne tony, metody ich wykorzystania;
● zalecenia dotyczące pracy z kolorem i zakresem kolorów;
● schematy kolorów i harmonie.
Zadanie domowe: Pracujemy z półtonami, tworząc rysunek dowolnego obiektu. Ćwiczymy użycie ciepłych i zimnych tonów, stosując zimny refleks. Rysujemy martwą naturę z przedmiotów znajdujących się na stole oraz krajobraz za oknem, uwzględniając perspektywę powietrzną. -
W szóstym tygodniu poznajemy perspektywę: jedno-, dwu-, trzypunktową. Promienie i horyzont. Rysunek z natury i praca z planem.
● perspektywa i punkty zbiegu;
● perspektywa jednopunktowa;
● perspektywa dwupunktowa, architektura i design;
● perspektywa trzypunktowa, jako narzędzie do niestandardowych i trudnych kątów;
● perspektywa powietrzna, poziomy i plany położenia obiektów;
● praca z linią, cieniem i kolorem w perspektywie;
● perspektywa otwartej przestrzeni: pejzaże, otoczenie, architektura;
● perspektywa zamkniętej przestrzeni: wnętrza oraz przestrzenie zewnętrzne;
● perspektywa frontalna i skala;
● konstrukcja trudnych obiektów i ustawienie „kamery” w perspektywie.
Zadanie domowe: Rysujemy obiekty i tworzymy kompozycję w różnych perspektywach. Budujemy pejzaż z budynkami i ulicę w dwupunktowej perspektywie. -
W siódmym module zgłębiamy wiedzę na temat dobierania katów i szybkiego szkicowania. Omówimy dlaczego warto eksperymentować. Uczymy się szukać szybkie rozwiązania, które dają 80% rezultatu w 20% czasu.
● kompozycja, proporcje i zależności;
● formalna kompozycja;
● zasada złotego podziału, zasada trójpodziału;
● oddanie uczuć i emocji przez kompozycję;
● podstawowy zestaw rozwiązań kompozycyjnych dla prac artysty;
● podstawy korekcji kolorów, tworzenie balansu kolorów w Procreate;
● tworzenie szybkich szkiców, szybkie rozwiązania: 80% rezultatu w 20% czasu.
Zadanie domowe: Tworzymy własny moodboard i rozpoczynamy pracę nad projektem finałowym: pomysły, szkice, linie, tonowanie. -
W finałowym module poznajemy „złoty podział”, zasady trójpodziału, kanony i klasyczne zasady kompozycji.
● kolejność pracy nad obrazem, metody i podejścia;
● tworzenie moodboardu, poszukiwanie pomysłów i referencji;
● lifehacki dotyczące właściwej organizacji pracy;
● przykłady zastosowania różnych technik w praktyce;
● praca z widokami, kątami widzenia, kamerą;
● kąt widzenia, nastrój i kompozycja — tworzenie historii w rysunku.
Zadanie domowe: Tworzymy kompozycję do pracy finałowej i upewniamy się, że dobraliśmy maksymalnie odpowiednie kąty, które właściwie odzwierciedlają pomysł.
Co nas wyróżnia?
-
Nasze kursy NIE SĄ tutorialami, gdzie wszyscy rysują to samo i mają jednakowe prace. My stawiamy na różnorodność przykładów oraz praktycznych zadań. Takie podejście umożliwia swobodną realizację Twoich własnych pomysłów. Dzięki temu w przyszłości poradzisz sobie z przeróżnymi zachciankami klienta, a Twoje portfolio będzie zawierało unikatowe prace, co wyróżni go na tle jednakowych prac artystów, którzy uczyli się z tutoriali.
-
Jesteśmy pewni, że kurs Ci się spodoba, ale w razie czego możesz poprosić o zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni po zakupie.
-
Nieograniczony w czasie dostęp do platformy edukacyjnej i posiadanych kursów. Przeglądaj wykłady ponownie i odświeżaj wiedzę kiedy tylko chcesz!
FreeToStart
3 kroki do możliwości spróbować bezpłatnie
-
01 Zacznij za darmo
-
Krok 2
Sprawdź email, zaloguj się na platformie edukacyjnej, wybierz kurs i zacznij FreeToStart.
02 Wybierz kurs -
Krok 3
Po aktywacji FreeToStart uzyskasz bezpłatny dostęp do pierwszego modułu. Obejrzawszy wykład i wykonawszy zadania otrzymasz również bezpłatny feedback. W ten sposób przetestujesz każdy kurs, sprawdzisz który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom oraz zapoznasz się z platformą.
03 Oglądaj lekcje, wykonuj zadania, otrzymuj feedback
FAQ
-
To zależy. Mamy kursy dostosowane do różnego poziomu doświadczenia. Zarówno dla początkujących, chcących nauczyć się od zera, jak i dla osób z doświadczeniem, chcących podnieść swoje kwalifikacje. Nasi menedżerowie pomogą w wyborze odpowiedniego kursu.
-
Tak! Pod warunkiem wykonania 65% prac domowych otrzymasz certyfikat ukończenia kursu, a za wykonanie 90% i więcej – certyfikat z wyróżnieniem.
-
Nasze kursy udostępniamy na zawsze.
-
Najlepszym sposobem, by to zrozumieć jest spróbować. Pomoże Ci w tym nasz format FreeToStart. Zapoznaj się z programem, wykonaj zadanie domowe i otrzymaj feedback bezpłatnie. Możesz również skorzystać z indywidualnej konsultacji, podczas której dobierzemy Ci odpowiedni kierunek, zapoznamy Cię z jego specyfiką, programem oraz perspektywami.
-
Możesz zarejestrować się na platformie i obejrzeć pierwszy moduł za darmo. Jeśli wykonasz zadanie domowe i prześlesz je do sprawdzenia – otrzymasz pierwszy bezpłatny feedback.
-
Po przesłaniu zadania do sprawdzenia trzeba będzie poczekać na jego opracowanie, maksymalnie 10 dni. Feedback będzie wysłany w formie tekstowej, ze zrzutami, na których będzie można zobaczyć poprawki.
-
Możesz uczyć się w dogodnym dla Ciebie tempie i dostosować naukę do swojego harmonogramu. Jednak, by lepiej i szybciej przyswajać wiedzę zalecamy uczyć się codziennie przez 1-2 godziny.
-
W 2D ważna jest ilość pamięci RAM: do wygodnej pracy z płótnem standardowych wymiarów (1920x1080) potrzebne są co najmniej 8 GB RAM. Większe projekty wymagają więcej pamięci, dlatego zalecamy zaopatrzyć się w 16 GB pamięci RAM.
Należy również zwrócić uwagę na procesor i kartę graficzną. Wśród procesorów odpowiednie będą Intel Core i5 lub i7 zaczynając od piątej generacji, i wyższe (oznaczone cyfrą 5 lub większą) o częstotliwości co najmniej 2,4 GHz.
Odpowiednie karty graficzne do pracy w 2D to przede wszystkim karty Nvidia, modele od 1050, 1060 i 1080 (im wyższa liczba, tym mocniejsza jest karta). Karta graficzna ma też własną pamięć i powinna jej mieć co najmniej 2 GB.
Wśród kart graficznych do laptopów odpowiednia będzie również Nvidia MX150, która jest specjalnie zaprojektowana do pracy w laptopach.
-
Wcale nie! Swoją drogę w rysowaniu możesz zacząć od razu od rysowania w środowisku cyfrowym.
-
Tak, ponieważ to właśnie tablet umożliwia rysowanie w środowisku cyfrowym. Może to być tablet graficzny lub iPad z Apple Pencil.
-
Do rysowania cyfrowego najlepiej nadaje się klasyczny tablet graficzny bez ekranu, który podłącza się do komputera/laptopa. Działa on podobnie do myszy komputerowej, ale zamiast myszy trzymasz w ręce rysik, a powierzchnia tabletu pełni funkcję podkładki. Przy czym obraz wyświetla się na monitorze komputera/laptopa. Istnieją także tablety z ekranami, które również podłączają się do komputera/laptopa, ale jako dodatkowy monitor z funkcją rysowania. Są one znacznie droższe i różnią się jedynie tym, na którym ekranie widzisz obraz.
Najważniejszą cechą tabletu jest ilość poziomów nacisku, ponieważ wpływa to na proces rysowania. Powinna wynosić co najmniej 4000, co wystarcza zarówno do rozwoju amatorskiego, jak i profesjonalnego. Pozostałe cechy wpływają jedynie na cenę i komfort użytkowania, np. możliwość podłączenia przez Bluetooth zamiast kabla czy ilość przycisków do skrótów klawiszowych.
Dostępne są również różne rozmiary tabletów, ale każdy rozmiar proporcjonalnie dostosowuje się do przekątnej monitora. Dodatkowo, podczas rysowania wykorzystuje się głównie centralną część powierzchni tabletu, co dobrze widać na używanych modelach. Tak więc, większy rozmiar tabletu wpływa tylko na cenę, są one droższe.
Obecnie najbardziej popularnymi markami tabletów są Wacom, Huion i XP Pen.
-
Tak. Programy naszych kursów zostały stworzone przez praktykujących CG specjalistów, którzy mają wieloletnie doświadczenie, dzięki czemu nasze kursy dostarczają dokładnie tę wiedzę, której oczekuje pracodawca.
Poza tym kursy są praktyczne, co pozwoli Ci stworzyć odpowiedniej jakości prace do swojego portfolio i w oczekiwanej przez pracodawcę postaci.
Warto jednak pamiętać, że przyswajanie wiedzy zależy również od Ciebie. Każdy rezultat wymaga odpowiedniej ilości czasu, motywacji i zaangażowania.
Weź też pod uwagę, że poszukiwanie pracy w branży CG jest takie samo, jak w innych branżach. Oznacza to, że nawet posiadając odpowiednią wiedzę, portfolio i certyfikat, decydujące mogą być zupełnie inne czynniki. Na przykład, mimo wszystko mogą Cię poprosić o wykonanie zadania testowego. Swoją drogą na rozmowach kwalifikacyjnych często zwraca się uwagę na tzw. umiejętności miękkie, czyli sposób wypowiadania się, umiejętność formułowania myśli, umiejętność słuchania ze zrozumieniem, unikania konfliktów, pracy zespołowej czy też kulturę osobistą.
Podsumowując, z naszej strony zapewniamy wiedzę, która pomoże Ci znaleźć pracę w branży CG, ale czy uda Ci się ją rzeczywiście znaleźć zależy też od Ciebie i nawet czynników zewnętrznych.
-
Kurs odbywa się na naszej platformie edukacyjnej, na której będziesz mieć własne konto. Jest to strona, która otwiera się w przeglądarce. Żeby zalogować się na swoje konto należy wpisać email, który jest Twoim loginem i hasło.
-
Zazwyczaj takie pytanie pojawia się, kiedy kupujesz coś w ciemno.
Natomiast u nas będziesz na pewno wiedzieć, co kupujesz, ponieważ możesz bezpłatnie zapoznać się z pierwszym modułem kursu i otrzymać bezpłatny feedback na pierwsze zadanie. Dzięki temu dobrze poznasz platformę, poziom zaawansowania kursu, jakość nagrań, programu, feedbacku oraz naszego podejścia do sposobu przekazywania wiedzy.
Mimo to rozumiemy, że mogą zajść jakieś zmiany, wystąpić siła wyższa i tp, dlatego możesz zwrócić całą zapłaconą kwotę w ciągu 14 dni po zakupie.