O kursie
Ilustracja książkowa to kompleksowy kurs tworzenia książki dla dzieci.
Poznasz ten kierunek zarówno pod kątem hobbystycznym, jak i pod kątem rozwoju zawodowego. Nauczysz się wymyślać własne historie, rozwijać fabułę, postacie i ich świat.
Podczas kursu będziesz pracować z tekstem, storyboardem, kolorami, liniami postaci i światem, który je otacza. Zrozumiesz techniki typograficzne i opanujesz sztukę przygotowania książki do druku. Na koniec opracujesz własną książkę, składającą się z 16 rozkładówek. Będzie ona wyróżniać się spośród tysięcy innych, wzbudzi zainteresowanie i ożywi historię w wyobraźni czytelnika.
Po kursie potrafisz zamieścić swoją książkę na Amazonie i innych platformach, rysować ilustrowane historie dla przyjaciół, brać zlecenia jako freelancer, a nawet stworzyć własny, mały, hobbystyczny biznes.
Program kursu
-
Język kursu: Polski
-
Wymagane umiejętności: Podstawy rysunku, w tym cyfrowego
-
Tablet graficzny lub Apple iPad z Apple Pencil oraz jakikolwiek rastrowy program do rysowania i Adobe InDesign
Kurs Ilustracja Książkowa to:
-
Różne style i techniki wykonania ilustracji oraz umiejętność ich dopasowania do wieku dziecka
-
Proktowanie postaci oraz ich otoczenia
-
Zdobycie nowego zawodu lub hobby
-
Znajomość technik typograficznych oraz umiejętność projektowania layoutów
-
Praktyczne zadania do każdego wykładu
-
Własna książka obrazkowa, stworzona od A do Z
Dla kogo jest ten kurs?
Mentor
ArtCraft Education
Założyciele ArtCraft Education to doświadczeni artyści CG, którzy sprawdzają zakres wiedzy i umiejętności zaproszonych artystów. Wspólnie z nimi opracowują program, zwracając szczególną uwagę na jego aktualność.
Dział nauczania dba o skuteczność zadań praktycznych, podanych przykładów oraz metod nauczania. Dział produkcji z kolei zapewnia odpowiedni sprzęt do nagrywania, wysoką jakość montażu, dopełnia wizualną część kursu oraz wprowadza niezbędne poprawki.
Na końcowym etapie kurs jest testowany przez nas oraz naszych studentów, a następnie ulepszany na podstawie uzyskanych opinii.
Przykład wykładu
Prace studentów
Dlaczego warto wybrać ArtCraft?
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest wykonanie co najmniej 75% zadań.
Z kolei dyplom wymaga dodatkowo wykonania pracy finałowej.
Program kursu
-
W trakcie drugiego modułu będziesz szukać pomysłów na własną książkę. Porozmawiamy o postaciach, ich wszechświatach, lokalizacjach, przeszkodach. Dowiesz się, z jakich etapów składa się cała historia, jak rozwija się bohater. Popracujemy z tekstem.
● analiza zadań ilustratora: na jakie pytania należy odpowiedzieć, zanim zaczniemy tworzyć książkę;
● poszukiwanie i badanie pomysłów: jak wymyślić swoją historię, gdzie szukać i jak zapisywać pomysły;
● kreacja głównych i drugoplanowych bohaterów, ich wizerunków artystycznych;
● kreacja świata otaczającego bohaterów, cykliczne tworzenie świata;
● historia i fabuła, rozwój postaci i praca z tekstem.
Zadanie domowe. Robimy projekt co najmniej 3 pomysłów na książkę, podkreślamy główne sensy. Wybieramy jeden pomysł i piszemy szczegółową fabułę, a następnie wersję roboczą tekstu książki. -
Podczas trzeciego modułu opracujemy system i kategorie postaci, popracujemy z referencjami i stworzymy linię bohaterów. Dowiemy się więcej o stylizacji, uproszczeniu, realizmie i humanizacji zwierząt.
● system postaci: jak określić wygląd i charakter każdej kategorii bohaterów;
● dlaczego potrzebujemy moodboardu i jak go zrobić: znajdowanie referencji i praca z nimi;
● linia postaci: praca z formami i proporcjami na przykładzie książek i projektów animacyjnych;
● stylizacja bohaterów i przedmiotów, praca z uproszczeniami, humanizacja zwierząt.
Zadanie domowe. Tworzymy system postaci, kreujemy ich artystyczne obrazy. Poszukujemy cech wizualnych: różnych proporcji, fryzur, ubrań. Szczegółowo opracowujemy projekt głównego bohatera. -
W czwartym modułu porozmawiamy o pojęciu formatu książki i jego rodzajach, układzie i wymaganiach technicznych dotyczących układów książek. Nauczymy się kierować spojrzeniem czytelnika.
● format książki i jego rodzaje, układ i wymagania techniczne dotyczące układu książki;
● rodzaje ilustracji książkowych i ich układ graficzny;
● praca ze storyboardem, rytmem i kompozycją;
● plany i rozwiązania kompozycyjne na ilustracji.
Zadanie domowe. Decydujemy o formacie przyszłej książki, dzielimy tekst na strony widzące i piszemy scenariusz strona po stronie. Wykonujemy pierwsze małe szkice.. -
Podczas piątego modułu przestudiujemy teorię koloru i tonu w ilustracji, harmonie kolorów i rozwiązania kolorystyczne w książkach dla dzieci.
● teoria koloru i tonu oraz jasności i nasycenia w ilustracji;
● harmonie kolorystyczne, kolory dopełniające, triady kontrastowe i klasyczne;
● postrzeganie barw, rodzaje kontrastów i przykłady ich wykorzystania;
● ton i tonacja, podział ilustracji na plany za pomocą tonu.
Zadanie domowe. Szczegółowo pracujemy nad szkicami: tonacją, paletą kolorów, kolażem. -
W szóstym module nauczymy się akcentów kolorystycznych, proporcji łączonych kolorów, a także zapoznamy się z doborem palety do fabuły książki.
● akcenty kolorystyczne, przykłady ich wykorzystania w książce;
● dobór palety kolorystycznej: nastrój książki, harmonia na stronie widzącej, przestrzeń negatywna.
Zadanie domowe. Znajdujemy kolory istotne dla opowieści, tworzymy paletę barw dla książki. Wykonujemy kolorowe storyboardy, a także finalizujemy jedną ze stron widzących.
-
Podczas siódmego modułu uczymy się podstaw kaligrafii, liternictwa i typografii. Popracujemy z hierarchią czcionek, nauczymy się tworzyć własne. Wymyśliliśmy też tytuł naszej książki.
● podstawy kaligrafii, liternictwa i typografii;
● hierarchia czcionek, przykłady rozmieszczenia tekstu w książkach dla dzieci;
● jak czcionki robią wrażenie: wyszukiwanie i tworzenie czcionki;
● rodzaje i typy tytułów książek: jak wymyślić własne.
Zadanie domowe. Tworzymy moodboard czcionek, redagujemy tekst książki, dobieramy czcionki. Wymyślamy tytuł. Pracujemy nad ilustracjami. -
W trakcie ósmego modułu poznamy rodzaje okładek, opraw, grzbietów, wyklejek. Nauczymy się tworzyć wzory. Dowiemy się o typach papieru, rodzajach druku i wymaganiach wobec niego. Opanowujemy layout.
● rodzaje okładek i opraw, przykłady projektów;
● rytm w książce i przykłady jego użycia;
● projektowanie wyklejki przedniej i tylnej;
● typy papieru, rodzaje i wymagania dotyczące druku;
● podstawowy layout w programie InDesign.
Zadanie domowe. Tworzymy całą, szczegółową okładkę wraz z grzbietem. -
W ostatnim module kursu dowiemy się jak zaprezentować projekt w swoim portfolio, jak pracować z makietami oraz jak publikować na Behance. Zapoznamy się ze sposobami wydawania książek, rodzajami praw.
● prezentacja projektu do portfolio, praca z layoutem;
● jak przygotować projekt do publikacji na Behance i gdzie jeszcze można go pokazać;
● metody wydawnicze książek: self-publishing, crowdfunding, wydawnictwa;
● rodzaje praw i licencji: na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy;
● praca finałowa.
Zadanie domowe. Finalizacja książki.
Co nas wyróżnia?
-
Nasze kursy NIE SĄ tutorialami, gdzie wszyscy rysują to samo i mają jednakowe prace. My stawiamy na różnorodność przykładów oraz praktycznych zadań. Takie podejście umożliwia swobodną realizację Twoich własnych pomysłów. Dzięki temu w przyszłości poradzisz sobie z przeróżnymi zachciankami klienta, a Twoje portfolio będzie zawierało unikatowe prace, co wyróżni go na tle jednakowych prac artystów, którzy uczyli się z tutoriali.
-
Jesteśmy pewni, że kurs Ci się spodoba, ale w razie czego możesz poprosić o zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni po zakupie.
-
Nieograniczony w czasie dostęp do platformy edukacyjnej i posiadanych kursów. Przeglądaj wykłady ponownie i odświeżaj wiedzę kiedy tylko chcesz!
FreeToStart
3 kroki do możliwości spróbować bezpłatnie
-
01 Zacznij za darmo
-
Krok 2
Sprawdź email, zaloguj się na platformie edukacyjnej, wybierz kurs i zacznij FreeToStart.
02 Wybierz kurs -
Krok 3
Po aktywacji FreeToStart uzyskasz bezpłatny dostęp do pierwszego modułu. Obejrzawszy wykład i wykonawszy zadania otrzymasz również bezpłatny feedback. W ten sposób przetestujesz każdy kurs, sprawdzisz który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom oraz zapoznasz się z platformą.
03 Oglądaj lekcje, wykonuj zadania, otrzymuj feedback
FAQ
-
To zależy. Mamy kursy dostosowane do różnego poziomu doświadczenia. Zarówno dla początkujących, chcących nauczyć się od zera, jak i dla osób z doświadczeniem, chcących podnieść swoje kwalifikacje. Nasi menedżerowie pomogą w wyborze odpowiedniego kursu.
-
Tak! Pod warunkiem wykonania 65% prac domowych otrzymasz certyfikat ukończenia kursu, a za wykonanie 90% i więcej – certyfikat z wyróżnieniem.
-
Nasze kursy udostępniamy na zawsze.
-
Najlepszym sposobem, by to zrozumieć jest spróbować. Pomoże Ci w tym nasz format FreeToStart. Zapoznaj się z programem, wykonaj zadanie domowe i otrzymaj feedback bezpłatnie. Możesz również skorzystać z indywidualnej konsultacji, podczas której dobierzemy Ci odpowiedni kierunek, zapoznamy Cię z jego specyfiką, programem oraz perspektywami.
-
Możesz zarejestrować się na platformie i obejrzeć pierwszy moduł za darmo. Jeśli wykonasz zadanie domowe i prześlesz je do sprawdzenia – otrzymasz pierwszy bezpłatny feedback.
-
Po przesłaniu zadania do sprawdzenia trzeba będzie poczekać na jego opracowanie, maksymalnie 10 dni. Feedback będzie wysłany w formie tekstowej, ze zrzutami, na których będzie można zobaczyć poprawki.
-
Możesz uczyć się w dogodnym dla Ciebie tempie i dostosować naukę do swojego harmonogramu. Jednak, by lepiej i szybciej przyswajać wiedzę zalecamy uczyć się codziennie przez 1-2 godziny.
-
W 2D ważna jest ilość pamięci RAM: do wygodnej pracy z płótnem standardowych wymiarów (1920x1080) potrzebne są co najmniej 8 GB RAM. Większe projekty wymagają więcej pamięci, dlatego zalecamy zaopatrzyć się w 16 GB pamięci RAM.
Należy również zwrócić uwagę na procesor i kartę graficzną. Wśród procesorów odpowiednie będą Intel Core i5 lub i7 zaczynając od piątej generacji, i wyższe (oznaczone cyfrą 5 lub większą) o częstotliwości co najmniej 2,4 GHz.
Odpowiednie karty graficzne do pracy w 2D to przede wszystkim karty Nvidia, modele od 1050, 1060 i 1080 (im wyższa liczba, tym mocniejsza jest karta). Karta graficzna ma też własną pamięć i powinna jej mieć co najmniej 2 GB.
Wśród kart graficznych do laptopów odpowiednia będzie również Nvidia MX150, która jest specjalnie zaprojektowana do pracy w laptopach.
-
Wcale nie! Swoją drogę w rysowaniu możesz zacząć od razu od rysowania w środowisku cyfrowym.
-
Tak, ponieważ to właśnie tablet umożliwia rysowanie w środowisku cyfrowym. Może to być tablet graficzny lub iPad z Apple Pencil.
-
Do rysowania cyfrowego najlepiej nadaje się klasyczny tablet graficzny bez ekranu, który podłącza się do komputera/laptopa. Działa on podobnie do myszy komputerowej, ale zamiast myszy trzymasz w ręce rysik, a powierzchnia tabletu pełni funkcję podkładki. Przy czym obraz wyświetla się na monitorze komputera/laptopa. Istnieją także tablety z ekranami, które również podłączają się do komputera/laptopa, ale jako dodatkowy monitor z funkcją rysowania. Są one znacznie droższe i różnią się jedynie tym, na którym ekranie widzisz obraz.
Najważniejszą cechą tabletu jest ilość poziomów nacisku, ponieważ wpływa to na proces rysowania. Powinna wynosić co najmniej 4000, co wystarcza zarówno do rozwoju amatorskiego, jak i profesjonalnego. Pozostałe cechy wpływają jedynie na cenę i komfort użytkowania, np. możliwość podłączenia przez Bluetooth zamiast kabla czy ilość przycisków do skrótów klawiszowych.
Dostępne są również różne rozmiary tabletów, ale każdy rozmiar proporcjonalnie dostosowuje się do przekątnej monitora. Dodatkowo, podczas rysowania wykorzystuje się głównie centralną część powierzchni tabletu, co dobrze widać na używanych modelach. Tak więc, większy rozmiar tabletu wpływa tylko na cenę, są one droższe.
Obecnie najbardziej popularnymi markami tabletów są Wacom, Huion i XP Pen.
-
Tak. Programy naszych kursów zostały stworzone przez praktykujących CG specjalistów, którzy mają wieloletnie doświadczenie, dzięki czemu nasze kursy dostarczają dokładnie tę wiedzę, której oczekuje pracodawca.
Poza tym kursy są praktyczne, co pozwoli Ci stworzyć odpowiedniej jakości prace do swojego portfolio i w oczekiwanej przez pracodawcę postaci.
Warto jednak pamiętać, że przyswajanie wiedzy zależy również od Ciebie. Każdy rezultat wymaga odpowiedniej ilości czasu, motywacji i zaangażowania.
Weź też pod uwagę, że poszukiwanie pracy w branży CG jest takie samo, jak w innych branżach. Oznacza to, że nawet posiadając odpowiednią wiedzę, portfolio i certyfikat, decydujące mogą być zupełnie inne czynniki. Na przykład, mimo wszystko mogą Cię poprosić o wykonanie zadania testowego. Swoją drogą na rozmowach kwalifikacyjnych często zwraca się uwagę na tzw. umiejętności miękkie, czyli sposób wypowiadania się, umiejętność formułowania myśli, umiejętność słuchania ze zrozumieniem, unikania konfliktów, pracy zespołowej czy też kulturę osobistą.
Podsumowując, z naszej strony zapewniamy wiedzę, która pomoże Ci znaleźć pracę w branży CG, ale czy uda Ci się ją rzeczywiście znaleźć zależy też od Ciebie i nawet czynników zewnętrznych.
-
Kurs odbywa się na naszej platformie edukacyjnej, na której będziesz mieć własne konto. Jest to strona, która otwiera się w przeglądarce. Żeby zalogować się na swoje konto należy wpisać email, który jest Twoim loginem i hasło.
-
Zazwyczaj takie pytanie pojawia się, kiedy kupujesz coś w ciemno.
Natomiast u nas będziesz na pewno wiedzieć, co kupujesz, ponieważ możesz bezpłatnie zapoznać się z pierwszym modułem kursu i otrzymać bezpłatny feedback na pierwsze zadanie. Dzięki temu dobrze poznasz platformę, poziom zaawansowania kursu, jakość nagrań, programu, feedbacku oraz naszego podejścia do sposobu przekazywania wiedzy.
Mimo to rozumiemy, że mogą zajść jakieś zmiany, wystąpić siła wyższa i tp, dlatego możesz zwrócić całą zapłaconą kwotę w ciągu 14 dni po zakupie.